Husorden

Magnoliegårdens husorden gælder for alle afdelinger og for skolen.

Tablets og mobiltelefon

Som udgangspunkt har barnet/den unge råderet over deres tablets og mobiltelefoner.

Der vil være individuelle aftaler og tidsrum for brug af tablets og mobiltelefoner. Dette kan bl.a. indebære, at de voksne styrer brugen af disse, og sørger for at opbevare dem forsvarligt i den henseende.

Der er som udgangspunkt ikke tablet/mobiltelefon på værelset mellem kl. 22.00 - 7.00. hvor barnet/den unge skal sove.

Der er ligeledes ikke brug af tablet og mobiltelefoner i tidsrummet 8.30 - 14, hvor børnene er i skole.

Computer - og playstation spil

Som udgangspunkt følges de gældende aldersmæssige anvisninger. Jævnfør Magnoliegårdens mediepolitik arbejdes der pædagogisk med at forholde sig til spil. Det betyder at der efter pædagogisk vurdering kan dispenseres for alder, f.eks. således at et barn på 13 år kan spille et 16 års spil, såfremt det behandlingsmæssigt vurderes ansvarligt.

Der vil være individuelle aftaler og tidsrum for brug af computer og playstation spil, dette kan bl.a. indebære at de voksne styrer brugen af disse, og sørger for at opbevare dem forsvarligt i den henseende.

Spillene kan som udgangspunkt ikke spilles i tidsrummet 23.00 - 7.00. hvor barnet/den unge skal sove. Det vil altid være efter en behandlingsmæssig vurdering såfremt der dispenseres herfor.

Spil til fælles brug opbevares som udgangspunkt af de voksne, således at der sikres et forsvarligt brug af disse.

Revideret: 25-1-2019
Ansvarlig: Ledelsen.