Aktiviteter på Magnoliegården

Magnoliegården ligger naturskønt tæt på skov, hvor der er rig mulighed for at gå og cykle ture.

Vi har en dejlig stor have, der er indrettet med diverse aktiviteter, såsom foldboldbane, swimmingpool, nedsænkede trampoliner, svævebane, legeplads med klatretårn og gynger, gokarts og en DBU Multibane indrettet til fodbold, hockey og basket.

Her ud over har vi egen gymnastiksal på institutionen.

Billede - boldspil  Billede - poolen

Faste traditioner på Magnoliegården

Magnoliegården tager hvert år i januar eller februar måned på skikoloni med alle børn.

Sidst i juni måned inviterer vi til sommerfest for børn, forældre, bedsteforældre, søskende og personale.

I sommerferien tager alle afdelinger på 1 - 2 sommer kolonier.

Første onsdag i september måned holder vi "Gamle Elevers Træf". Her har man mulighed for at møde tidligere beboere og ansatte og få en snak om gamle dage.

I julemåneden holder vi julearrangementer. Her inviteres børnenes forældre og søskende til julehygge på de enkelte afdelinger om eftermiddagen og efterfølgende traditionel julemiddag.

Vi deltager i Sjællandsmesterskabet i fodbold for døgninstitutioner og ligeledes hvert år i Landsidrætsstævnet for døgninstitutioner, som afholdes på Orø Strand.

Herudover laver vi forskellige events i forbindelse med fastelavn, halloween, Magnoliegårdens fødselsdag og skolernes motionsløb.

Billede - skitur  Billede - tømmerflåde